Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Hotar med kossadoktor!!

Av Felix och Inga-Lill - 13 februari 2010 14:05

Illerson är som alla vet vid det här laget en goumet utan dess motstycke, han äter bara det som är delikat och knappt det ibland. Matte och husse köpte mjukis hundar för att retas med brorsan  och det har fungerat bra men nu har är han inte intresserad av det heller. Härom dagen så sa matte att om du inte börjar äta så måste vi åka till kossadoktorn, du vet in till Trysil. Illerson såg förnärmad ut men han förstod vad hon hotade med så han har ätit upp sin mat och mer där till. Nu så fort han inte har lust att äta så säger matte bara jaha, du vill åka till kossadoktorn, då äter han med god aptit. Matte säger att gamla hundar är peciella men så peciell som herr Illerson är, är nog inte många jyckar.


Igår berättade jag om tiggandets konst men jag glömde att berätta om Illersons nysningar, fnysningar och skall. Först säger han fnurf, sen kommer en blåsning med läpparna som skulle få alla hästar gröna av anvund. Sen kör han igång att nysa, så snorspruten står omkring honom allt för att få den extra bit han så gärna vill ha, hjälper inte det så ger han skall om man nu kan kalla hans skällande för skall. Det låter mera som ett valpskall, för lärt sig skälla har han inte, det blir bjäff, bjiff och något enstaka djoff.


 Idag har vi fått smaka en ny ost som husse hade köpt igår, den föll tydligen Illerson på läppen och han som bara äter franska vitlöksostar annars. Såna där mjuka ostar som man har till salta kex, älskar brorsan då är han verkligen i sitt tiggesse. Jag tycker att allt är gottigt men brorsan han tycker bara om vissa saker och det betyder att inget är så gott så matte kan få honom att göra saker på kommando. För vad han än är så inte är han någon lydig hund, han gör som han vill och därmed jämt. Ändå kan han allt sitt, ligg, stilla osv men det är inte alltid han har lust att samarbeta, jase taxar säger matte, undrar vad hon menar med det......


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan ligger i solen och gottar sig.

 
 
Aamor

Aamor

13 februari 2010 18:06

Min matte säger att hon aldrig hotar, hon informerar men själv tycker jag det låter likadant!
Aha, Illerson är en gourmet? Det gör han rätt i att vara, varför äta om det inte är gott!
När det gäller att lyda, så visst kan man det men det gäller att människorna motiverar oss till varför vi ska lyda eller hur?

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

13 februari 2010 20:21

Jag tycker att du och din brorsa verkar vara ena riktiga charmtaxar. Ni vet vad ni vill och genomför det. Det är så det ska vara. Nospussar från långnäsa

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Malte o Snoken

13 februari 2010 20:58

hehehe franska vitlöksostar minsann!! vi riktigt ser framför oss hur det nses o fnyses! ibland nyser malte så han slår haka o näsa i golvet!!
slafspussar till två mkt speciella taxar

 
Berith

Berith

14 februari 2010 10:07

*viftar på svansen* Illerson är då för rolig *viftar på svansen*
Igår var mattes lilla barnbarnsvalp och hennes föräldrar på besök och då fick jag smaka ur en paj som mattes dotter hade med sig ...mums Mattes dotter är lätt att beveka , man behöver inte nsträng sig allt för mycket i tiggeriets konst *viftar på svansen*
Idag lyser solen här och det är human temperatur både för hundar och människor , så det blir en ute dag säger matte ....
Önskar dig er och eran go´a människofamilj riktigt mysig Alla hjärtans dag , varma kramar och nospussar från oss alla till er alla *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

14 februari 2010 22:20

Finns tydligen mycket god mat som matte och husse undanhållit mig. Får nog försöka mig på att smita med in i affären någon gång, fast det är förbjudet. Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards