Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Konstig vermatur!

Av Felix och Inga-Lill - 2 mars 2010 10:47

Igår kväll var det nåt konstigt med vermaturen, ena gången var det 21 minus och en halv timme senare var det 16 minus, sen 10 minuter senare så var det 18 minus. Matte muttrade om att väderleken skulle bestämma sig, nu har den bestämt sig, solen skiner och där är det 4,7 plus men i skuggan är det minus 3. Så i natt blir det säkert griskallt men det kan vi leva med för då är vi inte ute och springer, här är det bara matte som är nattsuddare.


Hoppas att ni inte snöat inne runt om i landet, utan kan vara ute och busa. Här har hussen slungat snö så vi har en fin promenix väg, men vi skulle vilja gå på andra håll, ex inne på byn där det luktar jättegott av alla tikar som löper. Fismatte säger att det blir det inget av med för ni är så tokiga ändå, helstolliga säger matte, ska hon säga som är uppe och stör oss varje natt.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Edith

Edith

2 mars 2010 13:26

Jag har varit ute och busat i rena rama vårvädret idag. Soligt och skönt, vårfåglarna sjunger. Ha' det så bra! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

2 mars 2010 15:43

Vilken hoppande temperatur!
Håller med er, klart ni ska in i byn och kolla alla snygga tikar och stolliga är ni ju inte, inte mer än vad jag är så då är det inte så farligt, hihi!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 mars 2010 17:48

Men så kallt ni verkar ha på kvällen. Inte ens vi som har haft det tidigare hade det igår kväll. Idag har det varit -3. Men det har snöat desto mera istället. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

2 mars 2010 18:04

Ja, det verkar som om dom inte kan bestämma sig riktigt på SMHI hur det ska vara. Kanske nån pryo där som har hand om vårvintervädret? Men visst kan ni väl få gå till byn och nosa lite. Prata vänligt med husse så kör han er nog...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

2 mars 2010 19:58

Det är sådana där temperaturkonstigheter som mattes oknytt gillar *viftar på svansen*
Matte och jag , har något åt er och eran matte på sin blogg *viftar på svansen*
Önskar er en mysig kväll ,
Nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

2 mars 2010 20:57

Tack snälla ni för den fina dikten ni författat till mej!
Här har det minsann inte varit några plusgarder inte.
Sol på förmiddan sen kom det ännu mer vidrig snö!
Ska gräva ner Lottas matte i nån snödriva så kanske hon inser att hon som meteorolog ska framkalla våren

http://www.skogsraets.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards