Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Permafrostens tid....

Av Felix och Inga-Lill - 5 mars 2010 08:51

är här det är jag säker på för i morse var det minus 28,5, så nu undrar jag var den globala uppvärmningen är, för husse tror att det varit minus 30 i natt. Jag och brorsan vill ha lite varmare, finns det någon som kan dansa en värmedans, innan vi fryser ihjäl. Stackars alla sportlovs lediga barn, som skulle ha det så skönt när de är här och åker skidor. Tur att solen är på väg upp, trots det så är det 25 minus grader, nog om eländigt väder.


Matte gjorde kyckling igår,  jag fick smaka men eftersom Illerson inte varit nå vidare i maggen, så fick han ingen. Gissa om han blev putt och naturligtvis blev han jättesur på mig, det tänkte nog inte matte på. Idag ska vi nog stanna inne och bara gå ut korta vändor, jag hörde att matte sa att hon skulle in på byn och handla. Hon brukar åka ner till Sälen men nu när det är så mycket turister här då undviker hon det, för vem har lust att stå i kö ett par timmar för att handla lite, inte min matte i alla fall.


Nu ska jag försöka att få upp lite mera värme för morgon ettan var iskall, jag lovar, Illerson bökade ner sig i en varm filt när vi kom in och där ligger han kvar. Hans öron har lite för lite päls så han skulle behöva ha en mössa, finns det någon som har en beskrivning så kanske matte kan sticka en. Han borde ha en med tofs på och naturligtvis måste två kålblad få plats, hihi. Från det ena till det andra är det någon som hört beskrivningen av en tax; en skogaholm med fyra prinskorvar och två kålblad samt en gräddvisp längst bak, hihi.


Taxkramisar från er vän Hillman, Illerson mufflar en hälsning från någonstans under en hög filtar.

 
 
Aamor

Aamor

5 mars 2010 09:20

God morgon!
Vilken beskrivning på tax!
Jag tycker ordentligt synd om er som har det så attans kallt.

Vi har lite skare men det är mer så att det töade lite, regnade lite och sen frös det på igen så snön är ganska hård, höll till och med för matte bara på vissa ställen hon trampa igenom.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lillen

Lillen

5 mars 2010 10:28

Hehehe...vilken festlig beskrivning av en tax *viftar på svansen*
Här har det också varit natt kallt men inte lika kall som hos er ...
Idag blir det en ute dag säger matte..solen lyser..underbart *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a matte en bra dag och en trevlig helg , nospussar från mig och varma krmar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 mars 2010 10:52

Nu tycker man riktigt synd om er. Skall inte kylan snart försvinna. Hade varit uppe hos oss hade man förstått det, men hos er. Hoppas helgen blir varmare. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

5 mars 2010 22:11

Skogaholmslimpa, hmf, okej da, har precis varit ute på sista pinkisen är 11 minus, burr, skall nog bli lite mildare i morgon. Vi har haft ganska gott väder i dag, solen var och hälsade på en stund. Natt kram till er Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

5 mars 2010 23:28

Ska göra en solskensdans för två frusna skogaholmslimpor innan jag knoppar in. En ryssmössa skulle nog passa fint till Illerson. Helst en stor en som han kan knyta om magen... Danskramisar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

6 mars 2010 11:20

Stackars er som har det så kallt. Då är det inge vidare att behöva gå ut och göra både ettan och tvåan. Nästa vecka landar jag i Hälsinglands skogar. Hoppas det inte är så kallt där . Brrrr. Ha' det! Puss på långnosarna

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards