Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Har ni dansat kölddans?

Av Felix och Inga-Lill - 6 mars 2010 12:08

För i morse var det 30 minus, Illerson var tvungen att gå ut då vid sjutiden. Han hade stort behov av att lämna ut en tvåa, konstifikt han som jämt sover till minst nio på morgonen. Sen blev vi lite trötta och då är vi inge hungriga, så idag har vi käkat brunch. I alla fall jag, för brorsan han bara tigger och när matte serverade brunchen då skulle inte fisluringen ha någe.


Idag har husse städfnatt, han blir så där när han är görlös, han har kastat ut mattan i rummet och städar som en galning, månne det är vårstädning på tapeten. Matte har tagit reda på tvätt och plockat bland papper, så nu känner vi oss lite överflödiga och väldigt i vägen. Jag som trodde att vi skulle ha en riktigt mysig lördag, nu när matte och husse är hemma och inte gör som igår pyser iväg och lämnar oss med lillhusse. De va visst bort på byn och hälsade på en kusin till matte, för de är här i sin stuga på lite vintersidomester. Jag trodde att vi skulle få följa med men icke sa nicke, fast vi var med vid dörren och lyfte upp tassen och gav matte en bedjande blick. Matte sa gå in och lägg er det är för kallt, vi kommer strax. Kommer strax är ett ord som vi börjat hata, för det stämmer aldrig, det tar flera timmar innan de är tillbaka.


Nu ska matte sätta på dillköttet, mums kalvkött är bland det bästa vi vet, så idag blir det nog lite kött till taxkulorna. Hoppas att ni inte har för kallt runt om i landet, utan att ni kan få vara ute och busa med era hussar och mattar.


Taxkramisar.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

6 mars 2010 13:50

Hejsan på er. Vi har haft en solig och o gradig dag i stugan. Men ska inte griskylan snart försvinna från er. Nu tycker man verkligen synd om er. Måsta gå ut i denna kyla är inte kul, det vet vi efter denna vinter. Ha en fortsatt bra lördag. Dillkött lät inte helt fel.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

6 mars 2010 14:54

Inte lätt att göra 2.an i den kylan, det förstår jag.
Vilka idéer era människor får, städa en helg!

Smaklig spis, jag blev bjuden på vildsvin men ville inte ha!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

6 mars 2010 19:23

Här är det svinkalla nätter fast jämnfört med er så är det milt.
10-14 minus "bara".
Men när solen är framme så blir det tö och skönt.
Kommer strax, jo människor har ingen som helst tidsuppfattning har jag upptäckt.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

6 mars 2010 23:03

Jag dansade en soldans, men när det blir stjärnklart på natten så sjunker ju temperametern på natten. Ni kanske får ligga lite längre, och gå ut när solen varit uppe ett tag. Annars får jag dansa en molndans för er istället. Tur att ni kan trösta er med kalvkött. Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

7 mars 2010 08:48

Godmorgon i stugan *viftar på svansen*
Huvligen så kallt ni har...känner hur det ilar under tassarna *viftar på svansen*
Det där med att komma strax , det stämmer inte här heller , min matte vet nog inte vad de orden betyder *viftar på svansen*
Önskar er en skön söndag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

7 mars 2010 12:32

Jag håller med, strax det kan vara hur länge eller hur kort som helst, vi hade 15 minus i morse, men nu har solen kommit så det blir lite varmare, ska leta upp ett ställe där solen kommer in och ta mig en liten tuppis i solens sken, ha det gott Milton

http://taxenmilton

 
Edith

Edith

7 mars 2010 14:33

Stackars er som har det så kallt. Här i Paris var det nollgradigt i morse och så blåste det också. Kändes jättekallt. För er låter det väl som ingenting, men det var faktiskt riktigt kallt. Min matte gjorde en burgundisk köttgryta i går så då fick jag smaka lite på mina mat. Jättegott. Ikväll ska jag få smaka lite mer. Ha' det så bra. Puss på långnosarna.

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards