Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Resan till Borlänge!

Av Felix och Inga-Lill - 23 juli 2010 12:01

  

Under dessa stora trän parkerade husse när han skulle springa runt på bondtema och diverse andra storköpsbutiker, det var skönt i skuggan för i solen var det 27 plus. Ni må tro att det luktade gott här, det var fler som parkerat i skuggan som hade hundar med sig, på båda sidor om där vi stod fanns det hundar i bilarna. På den ena sidan och alldeles nära stod det en stor bil med minst 2 hundar i, matte försökte kika in men det var mörka rutor, men hon såg tre burar i bilen så det kanske var flera. De hade nervevade rutor och bakluckan öppen med en låsspärr på. Naturligtvis så talade inte matte om var hundarna var, men vi kände man har väl luktsinne......

  

Här tog matte en bild innan hon öppnade bakluckan, jag (Illerson) gav henne världens taxblick för jag trodde att hon hade blixten på, det är det värsta jag vet.

   

På mig (Hillman) blev det en närbild, kanske för att jag var nufiken på vad kärringen höll på med.

     

Hit åkte vi efter allt handlande, vi fick hundburgare jättesmaskens, stripsen var heller inte helt fel men cocacolan ville vi inte ha, då var det goare med vatten.  

Här är vi mätta och belåtna efter att ha snaskat i oss hundburgarna, matte och husse satt bak med oss när vi åt, det var jätteskoj. Lika skönt här för det var stora trän som skuggade oss.


Idag var det svalare här, bara 6 plusgrader i morse men nu är det 15 i skuggan, vi har varit ute med husse ett par gånger men vi känner oss fortfarande lite ur slag.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson.

 
 
Aamor

Aamor

23 juli 2010 13:29

Vad mysigt ni hade det! Äta egna burgare, mmmmm!
Kan ni inte skicka lite av er kalla luft hit så vi han få lite svalka?

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

23 juli 2010 21:17

Skit med datorn!!!!!!!
Hoppas, hoppas att det går att rädda bilderna från den kraschade hårddisken.
Kantarellerna ser vita ut av två orsaker.
Sorten heter Blek kantarell och är ljusare än de vanliga gula. Växer med ek, hassel, bok och likande träd.
Så gör torkan att de blir ljusare än normalt också

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

24 juli 2010 18:47

Kul med utfärd och hundburgare. Vi åker bara korta svängar nu till bad- eller matställen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 juli 2010 19:09

Hundburgare har Max det? Tror att vi skall kolla upp det snarast, vi bor 200 meter från den restaurangen här. Bra att ni hittar skuggiga platser att parkera på. Ha en fortsatt bra kväll.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

26 juli 2010 09:03

Det var en trevlig utflykt till Borlänge för er med hundburgare och allt. Min matte har varit mycket i Borlänge för hennes moster och morbror bodde där för många år sedan. Matte bodde då i Falun. Hon är en kulla från grunden. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Margit

Margit

26 juli 2010 12:48

Hej du!!!
Hittat in i din blogg..genom Beriths blogg.
Och jag tittar på bilderna av de STORA FINA TRÄDEN!!! Vet DU vad det är för träd????
Min Lasse och jag har under vår Norrlandssemester lärt oss att det är BOLLPIL!! Har ALDRIG hört det namnet förr...Det fanns på ett ställe där vi fikade och så frågade vi. Sen när vi kom "uppåt" så har dom BOLLPIL..på massor med ställen...och där vet dom vad dom heter.
Jag skrev i min blogg..i förra inläggg och flera kommetarer säger smama sak..dom har aldrig hört namnet....men de verkar vara populärt at dom finns i Norrland...
Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards