Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Felix och Inga-Lill - 15 maj 2012 08:20

Matten har slut brattebri i sin bildgrunka men hon har tagit lite bilder med hussens grunka, fast han har inte haft tid att tömma den än, så bilder kommer sen, dock inte från mitt äventyr i söndags, för då glömde matten fota, har ni hört nåt så dumt. Jag var och hälsade på uppe ovanför Älfdalen, ni vet där det där berömda dansbandet kommer ifrån, hihi. Fast jag var på en gård som hade frigående höns, två st grisar stora baddare. Sen fanns det sex får med jättelång päls, gotlandsfår var det visst, sen fanns det fyra stora hundar som skällde på mig, ja alla skällde inte. Max har ni sett förut för han har varit ute på bloggen här innan jag kom hit. Vi ska åka upp igen, så då ska matten ta bilder, hon hade fullt sjå att hålla reda på lilla mig och prata med det snälla paret som ägde gården. De är jättebussiga och jag gillar dem jättemycket, de älskar djur och de har faktiskt tre kalvar oxå men de var inte på den gården för fjöse var inte färdigbyggt sa matten, hihi. Sen ska jag få åka upp till fäboden när de flyttar dit, ska bli jätteskojsigt men roligast när jag får hälsa på hundarna efter sen jag varit till Norge och fått valpsprutningen, hihi. 


Igår var jag trötter efter resan och tur var väl det, för attans va det blåste här och jag är evigt tacksam för att matten och hussen var ankare åt mig, för annars hade jag säkert blåst bort, det var tillminstingen mycket hård vind ner hos oss, tur att vi bor i en dalgång, annars hade nog träden blåst av, fy katten vicket väder. Idag är det mindre med blåsten men jag är lite slö idag med, för jag busa som sjuttsingen med matten och hussen igår kväller, hihi. Det är jättekuligt att smyga på matten och sen rusa på henne och hugga henne i fotarna, hihi.


Vädret idag är inget att skryta med, +4,5 och jämmenmule, har sett bätter faktiskt, hihi.


Ha en braig dag alla goa bloggare.


Russelpussar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards