Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Uschliga hundar!

Av Felix och Inga-Lill - 12 september 2009 08:32

Nu ska det bli jakt, husse har tagit fram ryggsäcken och han håller på att plocka med sig grejer. Jag förstår vad det är fråga om, älgjakt och vi som aldrig får följa med på. De har andra hundar i laget,  vi är oxå duktiga på att spåra, men det får vi inte, älgarna är inte att leka med säger matte. Vem tusan har pratat om att leka, inte jag i alla fall, jag trodde att vi skulle jaga och spåra. Det går inte säger husse, nej det förstår jag när ni använder andra hundar och inga taxar. Man ska ha tax med sig på jakt, annars blir det banne mig ingen jakt. Vet ni vad det är för sorts ras på hundarna de använder, jo gråhundar och jämthundar. Det är dåliga hundar om det måste upplysa i rasnamnet att det är en hund. Ser man inte det så kan det ju inte vara en hund, då är det nog bara nåt som kanske kan spåra, sen har de pejl på hundarna, så jägarna kan hitta hunden. Det är dä jag säger, uschliga hundar som hussarna måste leta på, om det vore nåt till hund så skulle jycken kunna hitta hussarna.


Hoppas att ni har fint väder, här är det dimmoln och grådis, det har regnat i natt men inga minusgrader.


Taxkramisar.

 
 
Berith

Berith

12 september 2009 09:15

Min husse är igen jägare och lika glad är ja för det...nu är jag ingen jaktund och har inget intresse av det heller..jag är en draghund , fast jag är inte intresserad av det heller...matte har nog minsanna försök ett ex antal gånger ..men vill hon ut och åka hundspann , ja då får hon allt ta och åka efter någon annan..."Och du ska vara daghund" säger matte och skrattar..nä jag trivs bäst under" korkeken" där jag kan lukta på blommorna och långa skogspromenader ...bara för att jag är daraghund betyde det inte att jag tycker om att dra i ett spann *viftar på svansen *
Ha en skön söndag , det ska jag ha *nos puss*

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

12 september 2009 11:30

håll ut snart är det bockjakt med hund!! då ska vi ut o jaga med husse! matte sitter hemma o skriver ordning skilsmässopapprena ifall något skulle hända oss! iaf så hotar hon husse med det!
slafspussar

 
Milton

Milton

12 september 2009 17:51

Jag fick följa med husse till Uppsala idag, så matte vart ensam hemma, och då bidde det ingen skogspromenad. När vi kom hem så skulle husse träna mig med rådjursbenet., och det gick inte alls som han trodde!!!!!!!! Kram Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

Hillman

12 september 2009 18:31

Milton du käkade väl inte upp skånken eller sprang du och gömde den.


Malte och Snoki, se nu till att komma hem välbehållna, så det slipper bli skilsmässa i familjen.

Kramar till er alla.

 
Ingen bild

Hillman

12 september 2009 18:34

Jaså du Lillen du ska föreställa å va draghund du, det är väl tur att matte inte fick dig till det. För du förstår vad du skulle få dra runt på henne i tid och otid.

Kramar till dig och din matte.

 
Sigge

Sigge

12 september 2009 20:01

Jag är ju vallhund, men det enda jag vallar är människor.
Eller vallar ser till att hålla ihop flocken i skogen.
Har ju så många nadra viktiga intressen.
Det där med jakt överlåter jag till er taxar

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

12 september 2009 23:02

Har bara jagat katter och löptikar, men det räcker för mig. Husse försökte få mig att jaga svamp idag, men utan större framgång... Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards