Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Akut sjuk

Av Felix och Inga-Lill - 17 september 2009 08:19

Hillman blev akut sjuk igår kväll, så nu känner jag mig lite ensam. Det är inget allvarligt och han har fått medikaniner men jag saknar hans glada studsande. Nu har jag ingen att busa med, så det blir en lugn dag, jag leker sällan med matte eller någon av de andra men med Hillman kan jag alltid leka. Matte är lite trött idag då hon inte sovit något i natt, så idag blir det en slapp dag på soffan.


Här är det minusgrader som vanligt den här årstiden när det är klart väder, matte säger att i natt var det 1,5 minusgrader och nu klockan sju var det 0,9 minus. Inte så många grader men alldeles vitt nere på ängen, hoppas att ni har fint väder och inga minusgrader. Jag är nämligen en frysskit, som tycker bäst om att ligga på varmaste ställena i huset. Soffan in i rummet, till hälften under en filt, ibland är det bara svansen som sticker ut. Jag är bra på att gömma mig, så matte tror att jag smitit. Nej, smita det här till ungdomligt oförstånd, bäst att skynda sig in, så man inte blir kvarglömd ute, det har nämligen hänt på altanen en gång. Jag gick väl och lurade och matte trodde jag var inne, sen stängde hon altandörren och kvar var jag ute. Tur att man har en hyvens brorsa så han hjälpte mig in genom att skälla, jag brukar bara sitta och vänta på att nån ska släppa in mig, helt tyst. Samma sak om jag blir utstängd i våran hall, som fungerar som luftsluss, helt tyst men Hillman för ett hiskeligt liv när jag inte är med in.


Nej, nu ska jag gå och knoppa en stund för jag fick nattsömnen störd och då behöver jag en stund till i knopplådan.


Taxkramisar från Illerson

 
 
Wikki

Wikki

17 september 2009 14:45

Krya på dej Hillman! Kul att ni tassade in på min blogg, där är hundar välkomna även om det är en kattblogg! Jag har vuxit upp med en hundmamma så jag pratar hundiska riktigt bra, och har hundvänner också, i alla fall Seriehundarna... (Länk till dom finns i min vänsterkolumn). Och nu dig och Illerson!
TassKram Wikki bloggkatten

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
Berith

Berith

17 september 2009 16:13

Oj , hoppas att Hillman snart står på
sina fyra ben igen *svansviftningar*
Ja det är tråkigt då ens polare är
sjuk . Jag ärnumera ensam med matte
och husse då min vän Svarten gick in
i evigheten på grund av ålderdomm
förra sommaren .Oj vad jag saknade honom ...
Första dagarna låg jag bara på in bädd och sörjde ,
jag vill inte göra någon ting ,bara ligga ifred och sörja ,
så matte och husse lät mig göra det !

Skickar kryapådig hälsningar till Hillman *viftar på svansen*
Önskar er alla en skön afton och en mysig kväll *nospussar* / "Lillen"


http://maxmax.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

17 september 2009 19:59

Skynda dig och krya på dig Hillman så Illerson får nån att leka med igen. Här har det varit jätte varmt och jag kan fortfarande ligga en stund på trappan och kolla läget. Men det är kalla nätter. Gose kramar till er killar och igen krya på dig Hillman Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

17 september 2009 20:31

Hoppas att han kryar på sej snabbt!
Gröna männen här tar nog allt på mycket större allvar.
De tillhör försvarmakten och har alltid fyra beväpnade skyddsvakter med sej!
Det finns ett inlägg från 16 februari 08 läs det!
Där blir jag anklagad för att vara spionhund.
Tror att hemvärnmän/kvinnor är MYCKET trevligare än de galningar som hålls i mina skogar!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

17 september 2009 22:03

Snällt av dig att blogga när Hillman är indisponerad. Hoppas den där mediekaninen hjälper! Det behövs säkert en som säger ifrån när du blir glömd...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

18 september 2009 12:05

Hoppas det inte är något långvarlig åkomma du åkt på Hillman! Ta det lugnt och vila så ska du se att det snart är borta ;-).
Stackars er som redam har minusgrader. Vi har strålande solsken, och idag har dom lovat 17-18 gr här på kusten.
Nosgos på er killar!

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

18 september 2009 12:08

Hoppas allt snart är i sin ordning med Hillman! Klart man inte vill göra tvåan när det regnar ;-( Ni får komma hit och sola er i stället. Här är nästan högsommarväder. Och havet ligger som en spegel. Såååå vackert!
Nospussar!

 
Ingen bild

malte o snokis

19 september 2009 09:30

nämen va är det för fel på illersson då?! man blir ju orolig!!
vi håller tummarna att han är hemma o pigg nu! så du får sällis oxå hillman!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards