Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Ursäkta.

Av Felix och Inga-Lill - 9 december 2009 14:34

Matte hade huvupine igår så det där med att sitta vid datorn var ingen höjdare. Idag är hon lite bättre men hon håller i huvu på ett konstigt sätt, som om hon tror att det ska explodutta.


I morse skrämde jag matte rejält,  hon skaka och ruska på mig så jag trodde minst det var jordbävning.  Lever du, hojtade hon, klart jag gör men jag var så ini bomben trött, kunde för mitt liv inte förstå varför det var sånt väsen. Jag ville bara sova lite till, inte hade jag några planer på att lämna jordelivet inte, nej jag ville bara sova ifred. Hur nu det skulle gå till när matte ruskade och skakade mig samtidigt som hon hojtade i örat på mig. Jag förstår inte vad det går åt matte, hon brukar inte vara den som väcker mig prexis men idag, så sa hon att jag såg så konstig ut. Humf, jag vet inte hur jag ser ut när jag sover, nån annan som kollat sig i spegeln när han/hon sover, skulle inte tro det. Förresten matte ser oxå konstig ut när hon sover, blundar och har sig, vad nu det skall vara bra för, en tax kan sova med ögonen öppna, inga problem alls.


Taxkramisar från en mycket trött Hillman

 
 
Katten Sippo

Katten Sippo

9 december 2009 16:51

Människor är lustiga på det där sättet. Ska alltid hålla på att ruska om oss fyrtassar. Sover taxar med öppna ögon?!

http://katten-sippo.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

9 december 2009 18:39

Hoppas er mattes huvud har hållit och inte exploduttat!
Klart hon ble jätterädd när du inte ville vakna. Min matte gjorde likadant när jag somnade efter att ha blivt getingstucken, aj aj!

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

9 december 2009 19:18

I kväll har matte fått det synnerligen efterlängtade sms:et.
Kameran är klar för avhämtning!!!!!!!
Tog "bara" 1,5 vecka istället för de tre som de hotade med.
Hoppas att er matte mår bättre nu.
Vadå hålla på och ruska i dej när du sover!
Mänskliga dumheter, fast min korkade matte påstår att hon skulle göra likadant

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

9 december 2009 19:33

Stackars matte som har huvudpine. Det brukar min matte också ha ibland - inte så ofta som tur är. Du måste ha varit jättetrött när din matte fick skaka dig på detta sätt. Jag förstår att hon blev orolig. Ha' det långnäsor!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 december 2009 21:52

Nej vi håller helt med dig, tror inte någon sett hur dom ser ut när man sover. Idag har det fotograferas finns på bloggen. Nu säger Matte att kameran skall pensioneras och en ny skall köpas. Hon är less på dåliga kort. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

10 december 2009 14:14

men usch då inte skrämma matte sådär o hon led ju redan av huvudplåga! hoppas matten är mkt bättre nu!
slafsorama

 
Ludde

Ludde

10 december 2009 22:39

Ja se mattar... Det är nog inget att bry sig om. Det brukar lugna ner sig efter jul när dom slutat stressa.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards