Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Bara minus 25 idag!

Av Felix och Inga-Lill - 11 januari 2010 10:43

Idag är det drägligare ute men alldeles för kallt fortfarande, men de har lovat mulnaden till eftermiddan, husse sa igår kväll att de sagt att vi skulle få 14 minus idag men då sa han att han inte trodde på tomten heller. Tror på tomten det gör i alla fall vi, jag, brorsan och matte.


Igår fick vi verkligen söndagsmiddag, älgbiff med gräddsås, mums men som vanligt alldeles för lite. Matte säger att ni får inte äta så mycket biff för det blir för starkt för era magar, ja vi fick lite av biffen innan matte stekte oxå. Jag kan känna smaken ännu mumselimums, va gott det var. Vi fick faktiskt varsin biff i små bitar men jag och brorsan hade kunnat äta flera, det är jag säker på.


Illerson det är en luring idag när husse tänt i kaminen och brorsan hade varit ut en sväng, då hoppade han upp emot mattes stol. Satte upp en tass mot hennes ben och talade om att han ville att hon skulle flytta sig. Är du hungrig, sa husse men matte sa att han vill nog ha min stol, för den står närmast kaminen. Mycket riktigt när matte gick för att göra mat åt oss, då var han på väg upp på mattes stol, så husse lyfte helt sonika upp honom. Så nu ligger han på mattes stol, mitt framför kaminen. Den grabben har det förspänt, men jag vill inte ligga på nån stol, för då skulle jag kunna bomma något som matte eller husse gör och det skulle vara för rackigt. Sen har jag fullt sjå med alla bloggar som jag måste besöka, så ligga och lata sig det har inte jag tid med.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Ingen bild

malte o snokas

11 januari 2010 13:46

ja som tax vill man ju ha det gottigt! jag, snoken, brukar sätta mig framför eldstaden om den inte är tänd o tuta, "tänd brasan husse, jag vill mysa" betyder det o då får väl husse tända då, sen ligger han framför den o myser hela kvällen med bara nåt litet avbrott för nå tut...

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

11 januari 2010 16:44

Älgstek! Det får minsann inte vi. Men idag hittade vi en massa harpluttar! Dom såg ju precis ut som våra bruna kulor så det måste ju vara okej att käka. Det var faktiskt mycket godare också.
Vi tycker synd om er som har så kallt. Vi har bara haft 7 minus som mest idag.
Nospussar

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 januari 2010 16:46

Du är som oss, man skall vara med hela tiden så man inte går miste om något. Fast det är ganska skönt att ligga också, bara våra människor är på samma plats. Tänk vi har haft varmgrader även idag. Nog är det konstigt alltid. Snön rasar från taken och det droppar. Ha en bra kväll

http://www.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

11 januari 2010 16:53

Oj ett sånt elände! Hinner du inte ligga framför brasan för alla bloggbesök? Lite hinner du väl! Tur att du hinner äta biff i alla fall.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

11 januari 2010 18:08

Lite bättre men ändå för kallt!
Vilken filur till brossa, sno mattes stol så. Fast jag håller nog med dig att det är bättre med glov för då har man full koll på sina människor.
Klart ni skulle haft mer biff fast kanske bäst ändå att ni inte får för mycket om nu magen inte vill ha all go mat. Lite kallt om ni behöver göra 2:or ofta!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

11 januari 2010 20:35

Men gose plutten,matten kan väl maka lite på sig ??? det är väl klart när vi hittar någon gosig plats kan vi väl få ligga där en stund,och du Hillman får väl någe gott du åsso !!!!!!!!!!!! Varma gosiga till dig Illerson, och till dig matigagosiga Kramar Milton

http://taxenmilton

 
Edith

Edith

12 januari 2010 07:59

Fy vad kallt ni har det. Håll ut ... snart kommer våren. Mums för älgstek, låter jättegott. Själv håller jag mig oftast till mina kulor, men matte brukar lägga på nåt gott ovanpå. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards