Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

På bättringsvägen!

Av Felix och Inga-Lill - 18 mars 2010 08:53

Egenteligen skulle Hillman kunna blogga själv idag men han är lite snurrig av medikaninerna, så jag fortsätter ett tag till. Hillman är nog snart helt återställd men det syns att han har ont än, för han har ingen lust med bus för då blir han lite stel. Annars är han först med bus på morronen och jag är lite seg, igår fick vi ett väldigt gottigt käk men jag fick bara smaka. Det var en liten burk som Hillman fick av den gulliga assisten och ni må tro att det både luktade och smakade ljuvligt. Sån mat skulle vi väl kunna få jämt men matte säger att det är diet mat och extra lättsmält men välsmakande, jo nog var det gott allt, riktigt gottigottigt. Prescription Diet för hund och katt, fabrikat är Hill's, ifall ni skulle behöva ha något riktigt gottigt. Lite konstifikt att det är för katt oxå men åh, så gott.


Hillman skickar en hälsning till alla sina vänner och tackar så mycket för alla goa hälsningar och tasshållningar som han fått. Han känner sig rörd säger han men jag har då inte vipsat honom det allra minsta. Då sa han att rörd betyder inte vipsad, vet väl jag med men man måste få skojsa till det lite.


Idag har vi bara minus 2 och lätt snöfall så vädret är tilll vår favör, för hade det varit kallt som de senaste dagarna hade det varit mera synd om Hillman. Vad vi ska göra idag, ja slappa på soffan för att brorsan måste ju läka ihop, så inte hålet i munnen går upp och börjar blöda igen. Så vi får ta det lungt ett par dagar till, inte så dumt eftersom det ramlar ned vitt ute, då sitter vi hellre inne och tittar ut.


Taxkramisar från er vän Illerson, brorsan hälsar så gott.

 
 
Lillen

Lillen

18 mars 2010 09:15

Godmorgon *viftar på svansen*
det var då för väl att Hillman är på bättringsvägen *viftar på svansen*
Du är då för lustig du Illerson .....vart får du allt ifrån *viftar på svansen*
Här är det alldeles för morgonkallt för att det ska vara behagligt om tassarna ...brrr...fryser bara vid blotta tanken *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a människofamilj en bra dag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

18 mars 2010 11:36

Ja se till att ta det lugnt nu med Hillman. Du måste ju ha en kompis att busa med sen. Det lät smarrigt Dietmaten, Matte säger att hon ska kolla vart man köper den. Kan va bra att ha för att spetsa våran mat säger hon. Vad hon då kan mena med det, vi äter väl oftast. Fast ni måste hålla med om att det är godare med vanlig mat. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

18 mars 2010 16:29

Då skulle min syrra och Hillman passa ihop för hon ska busa så fort jag kommer in genom ytterdörren på morgnarna!
Klart att ni ska få mer av den goda maten på burk nu när du fått smak på det.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

18 mars 2010 16:33

Jag tycker att du sköter bloggen kanonfint, och vet att du inte gillar när matte tar fram kameran, men du kan väl be henne ta en bild på Hillman eller något annat skoj nu när det är lite varmare och inte vantarna måste vara på hela tiden. Det är så kul att se hur ni har det... Nospussar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Milton

Milton

18 mars 2010 17:58

Å" vad skönt att det inte var någe värre, du får ta det lite lungt nu och komma igen, Illerson du får var rädd om Hillman nu och ta det lungt så han kommer ikapp, Friska på dig Hillman och sköt om dig Illerson , Bästa tax kramar Milton

http://taxenmilton

 
Edith

Edith

19 mars 2010 07:12

Jag är så glad att Hillman är på bättringsvägen och att den dumma tanden är borta. Skönt för honom och er alla. Själv ska jag gå ut på långpromenad nu och njuta av den sköna vinterdagen. Vi hörs. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards