Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Konstifik tax!

Av Felix och Inga-Lill - 1 september 2010 13:20

Detta är till någon som kallar sig "Äldre tax", (se kommentar förra inlägget) prexis som om vi inte skulle vara det då. Tycker ni att 14 år är ungdom, nej det tycker inte vi, faktiskt så är vi 14 år och 3 månader. Sen det här med tvåbensmat- och  godis, det har mattes alla hundar ätit och de har blivit gamla. Den första jycken blev nästan 15 år, såna hundar lever max till 12 år. Taxtiken Kickan blev nästan 14 år men fick tumörer, detta hade inget med maten att göra utan snarare att hon aldrig fick valpar. Den andra taxtiken blev inte så gammal men det rådde heller inte matte för då hon var sjuk när hon kom till oss vid 4 års ålder, hon blev trots sjukdom 7 år. En tax dränkte sig under jakt, vid 3 års ålder kan heller inte belasta mattes sätt att utfordra.


Phu, ni som vill skriva här får gärna göra det och det ni tycker står för er, obs vissa kommentarer sorterar matte bort då de har en massa hat i sig och de får inte kommentera  på vår blogg. Sen undrar vi vicket godis som menas, vi äter inte choklad och sega råttor prexis, utan hembakad sockerkaka ibland får vi bullar men då är det inget socker på dem. Vi äter trots allt hundmat, riktigt bra hundfoder som är speciellt för tax, dyrt ska det va om det ska duga åt oss bortskämda  älskade taxar.


Här händer inget speciellt, för vi får inte vara med och hjälpa husse och det är han som är ute och grejar. Vi försökte smita ner till husse men det gick inte matte med på så nu är vi här i stället för att försöka utröna lite smått och gott. Idag har matte tagit upp lax till middag, vi bespetsar oss naturligtvis på smakprov. Solen skiner av och till, det kommer vita molna som skymmer den ibland men det är ingen högre värme ute, fast man får vara glad för det lilla.


Taxkramisar från två gamla bröder.

 
 
dirdib

dirdib

1 september 2010 14:35

ja precis, man vet själv vad man ger till sina hundar men tyvärr finns det alltid och överallt folk som vet bättre... jag är trött på de

svar angående fästingar så har vi faktiskt plockat en från Niunia en gång när vi var där i Örtofta, men annars minns jag inte att de satt fast på hundar. Frontline använder vi nu.

http://dirdib.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

1 september 2010 18:29

Yaeh! Den hunden min matte växte upp med blev 16 år och hon åt aldrig torrfoder, lite frolic. Hon var aldrig sjuk. De andra två hundarna de hade innan blev bägge 14 år och åt inget torrfoder men våtfoder plus människomat då och då.
Jag äter både och!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

1 september 2010 20:51

Klar ni ska äta gott och det ni har ätit i 14 år redan! Här hemma är alla så glupska så det blir inte mycket rester till en stackars spaniel. Och hundgodis, ja, följer man min blogg och har läst om brons-nosen, så kanske man tänker om. Det gjorde i alla fall matte, och nu har hon fullt upp med att fixa egna leversnittar till mig! Moffa i er laxen nu, grabbar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Berith

Berith

2 september 2010 08:02

Godmorgon grabbar :))
Ja inte har det med maten att gör om man blir en gammal tax eller inte ...det tror i alla fall inte jag :))
Jag har alltid haft hund (för utom nu då )och jag har vuxit upp med hundar både i mitt barndomshem och hos mina far och morföräldrar och de har minsann ätit människomat och de har alla blivit väldigt gamla , hunden jag fick som barn (min första hund ) , han blev sjutton år , en Engelsk springer spaniel som inte dög i jakt och i stället för att avliva honom , så fick jag honom , min älskade Teddy , han åt människomat så som alla våra hundar fått göra...men de har naturligtvis även fått "hundmat" också !! :))

Så ät och njut av mattes goda mat !! :))

Önskar er och eran go´a matte en riktigt bra dag !! Varma kramar till er alla ! :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards