Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Letat grävling!

Av Felix och Inga-Lill - 5 oktober 2011 18:49

Idag blev det lite bilder plus att matten hitta en bild från i fredags inte utebild, någon hade tagit en bild med mattens kamera på mig i lokalen när jag snosade runt, hihi.

Här är det någon som varit det är jag helt säker på, hihi.


Letar spår efter herr Grävling men han turnerade nog någon annanstans under natten, för hos oss hade han inte varit, det är jag bergis på.

Nu har jag spanat in en pippis, fast den är inget att jaga, bara en talgoxe, som tycker att matten ska mata den, hihi. Pippisen utanför bild, för det var ju mig hon skulle ta bilder på, massor blev det tagna idag men eftersom mitt huvud går som en lärkvinge, så blev det massor av suddisar, hihi.


I dag har jag ätit fiskebollar, dösmarrigt matten är övertygad om att någon blandat i katt i mig, för jag jamade faktiskt när jag väntade på maten, hihi. Till fikat så åt tvåbeningarna äppelpaj med vaniljsås men jag fick i stället macka med pannbiff, gjord på älgfärs. Det var egenteligen gårdagens middag men matte hade sparat så att jag skulle få en go macka, hihi.


Vädret har inte varit allt för uselt men ack va det blåser kallt, matten och Lillhussen säger att det är som snö i vinden, vi vill inte ha snö vare sig matten eller jag, nej hösten kan få vara mycke längre än så här. Hoppsa att ni har haft en braig dag allesammans, för det har jag.


Taxpussar.


 
 
 Rudi

Rudi

5 oktober 2011 19:49

Det var fint med foton på dig, snygg-tax! Det är inte så ofta vi får se hur du tar dig ut. Macka med pannbiff,jo det kan man ju drömma om!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 08:57

Jag får såna där gomackor när tvåbeningarna äter sötsaker som äppelpaj med vaniljsmask, hihi.

Taxpussar.

 
Aamor

Aamor

5 oktober 2011 20:35

Det där med suddiga bilder brukar matte också klaga över men samtidigt tackar hon digitalkameran för annars hade det blivit dyrt om det varit som förut!
Snygga bilder på dig ändå!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 08:58

De andra bilder är mest sudd, hihi.

Taxpussar.

 
Kasper

Kasper

5 oktober 2011 23:31

Va bra att äntligen få se lite bilder på dej igen!
Ser intressant ut, det där du sniffar på!
Och jättesmarrigt käk har du fått också, som vanligt. Är jag avundsjuk, eller är jag avundsjuk... (Ja, det är jag, men inte missunnsam!!) :)
Det är allt höst på gång hos mig också. Inte direkt snö, men kallt regn är på gång. Huvaligen!!!

http://kasperian2.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 09:00

Jo, nog är vintern på gång allt, uschidamig.

Taxpussar.

 
Ludde

Ludde

5 oktober 2011 23:37

Behövs rediga mackor när det är snö i luften om du ska hålla värmen. Kul med lite bilder också! Heder åt matten! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 09:01

Matten tog nog en 20 bilder och det var bara dessa som inte var suddisar, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 oktober 2011 23:46

Vad kul att få se lite kort på dig också :)

Här har det varit sol ute men blåst en massa och det är inte skönt alls :( Hoppas på mindre blåst i morgon :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 09:03

Det blåste nordväst igår, det riktigt luktade snö och var svinigt kallt, hihi.

Taxpussar.

 
Wille

Wille

5 oktober 2011 23:49

Hej tuffing !
Att du bara vågar. Jag skäller ut igelkotten jag. En grävling, den skulle jag nog inte ens skälla på, jag skulle springa därifrån jag !
Ja matte jobbar bara natt numera. Hon är en så typisk nattuggla !
Vicken lyxmiddag du fick ! Här är det bara hundmaten som gäller till frukost och middag, men mellan dessa kan vi få både fil och mackor om det faller sig så.

http://willebus.bloggagratis.se

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 09:05

Din matte jobbar ju natt och då blir de nog nattugglor, samma med min matte men då jobbar hon inte natt, hihi.

Taxpussar.

 
Berith

Berith

7 oktober 2011 07:35

Oj vad du legat i och god mat har du
ockå fått :))

Ha en bra dag och en trevlig helg , hälsa din
goa matte så gott , varma kramar till er båda :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

7 oktober 2011 09:06

Vid min ålder ska man ha extra god mat, hihi.

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards