Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Förr i tiden.

Av Felix och Inga-Lill - 1 september 2009 09:14

Matte är uppfostrad av en jägare och förr skulle man ge tillbaka lite till naturen. Så därför ger matte räven lite godsaker, varje gång som hon tillagar kött. Hon skär av hinnor och nån sena, sen får räven mumsa i sig det. Annars inbillar hon sig att vi inte får något kött på årets älgjakt, om hon har varit snål åt skogens djur. Det var inte rent kött som räven fick utan hinnor och sånt som skärs bort när man skär ut bitarna till gryta eller vad det är man tillreder. Till saken hör att vi bor mitt i spenaten, utanför stadsplanelagt område, för inne i samhällena får man inte lägga ut mat till räven.


Jag tycker att matte är ganska snäll, för vi hade i alla fall fiskalas igår, brorsan han släppte ljudliga smällar igår och de luktade inte hallontårta prexis. Stundtals vill jag springa ifrån min egen bakdel, så vi hade nog mumsat så det räckte och blev över.


Idag är det grått på himlen men hela 15 grader varmt, så vi kan inte klaga. Hoppas att ni oxå har fint väder och att ni kan gotta er hela dagen.


Taxkramisar.

 
 
Milton

Milton

1 september 2009 11:16

Tycker det är helt riktigt att ge tillbaks lite till naturen. Vi har ganska fint väder här idag så matte har tvättat fönster nu när det är uppehåll, sen ska vi gå ut på en långpromenad i skogen Mossa, Mossa Grankotte Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snokas

1 september 2009 11:38

vi fes inte heller hallontårta igår sa matte, fast hon vete katten va vi mumsat i oss!? det var säkert nåt taxgottigt!
slafspuss

 
Ludde

Ludde

1 september 2009 23:10

Det var ju bra att ni passade på nu när det är surströmmingstider. Ingen tror väl att det är två rara taxingar som luktar så...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

3 september 2009 12:57

Självklart ska man ge tillbaka till naturen.
Sen ska man vara noga med att tacka naturen för det man får också.
Jag och matte lämnar alltid lite svamp eller bär kvar och matte tackar alltid för att hon får ta av naturens gåvor.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards