Mellan himmel och jord

Alla inlägg under september 2009

Av Felix och Inga-Lill - 11 september 2009 20:42

bra igen, så det var nog bara något tillfälligt. Jag har busat hela dagen och tiggt massor, vad hade matte väntat sig jag fick ju mindre med mat i morse. Magen har kurrat hela dagen, jag misstänker att matte tyckte det var bra att jag fick mindre käk idag, ofrivillig bantning kallar matte det. Humf, jag tror att jag ska pinka i mattes skor om hon inte ändrar sig beträffande min vikt. Jag har ju talat om för henne flera gånger att jag är inte för tung, bara några ynka centimeter för kort. Människor är konstiga, hakar opp sig på några ynka kilo, hade väl varit skillnad om matte hade fått sätta en skateboard under min mage men så illa är det inte. Jag har bara en ynka valk på nacken, egentligen är det ingen valk utan tomt skinn, av att jag fått stå ut med alla bantningar. Filigryn utan socker, när husse äter sånt och jag får smaka, då är det mycket godare för då är det mycket socker på. Jag tror att matte har fått nippran, för hon får ju äta det som är sött men tycker det är godare utan, hon frågar aldrig hur jag vill ha det.


Jag trodde att vi skulle få nåt gott till fikat i kväll, för det är ju i alla fall fredag men icke sa nicke, bara några ynka kex, visserligen med smör på. Vi fick i alla fall smaka något riktigt gott på eftermiddan, kokt älgkött mums om ni visste vad gott det är. Bilderna om det kommer en annan dag, för husse tog bilderna och hans kamera kan inte matte med, så vi får ge oss till tåls, tills husse har lust att ladda ned bilderna. Nej, nu ska jag slagga, vi var uppe tidigt i morse och det börjar på att kännas. Matte är både nattuggla och morgonpigg, jag undrar när vi ska få sova ifred, håller hon på så här så får jag nippran på henne. Ska försöka gå in och se vad ni haft för er först om jag orkar.


Nattistaxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 11 september 2009 09:48

lägga en pizza under stolen idag men matte den fisen drog naturligtvis fram mig mitt på golvet. Inte nog med det så står husse och ropar kom går vi ut, jag kunde inte gå någonstans men det förstod bara matte. Hon sa lugna ner dig, jag fixar det här, jag antar att det var riktat till husse. I det läget är matte bäst, för hon förstår när man inte mår bra. Nu ska jag gå och lägga mig en stund, mår bra nu men är lite slapp, fick i alla fall lite frukost.


Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 10 september 2009 18:23

senil, för hon glömde kameran när vi var ute och åkte. Vi såg kossor efter vägen och sen såg vi gettingar, ni vet getens valpar. Massor av getter var det, de såg nästan ut som taxar, med skägg och allt men de hade nåt som inte taxar har, två pinnar som stack ut från huvudet. Jag frågade matte om de sprang runt och lekte trän men matte sa att det var horn, aha såna där som älgar och rådjur har. Då är det bäst att hålla sig undan för de kan slåss med dem, det är jag säker på. Det var kossor på flera ställen, även deras valpar var ute på och betade de såg inte alls elaka ut, jag tyckte att de så snälla ut. Några hästar såg vi inte idag, jag vet inte var de höll hus,  men de var inte på de vanliga ställena i alla fall.


När vi kom hem så fick vi köttbullar, sen blev det hundkulor och frolicar, tyvärr så fick vi inte smaka på mattes rårörda lingon, ni ska inte ha något socker sa matte. Jag tycker att hon har blivit fisig, som inte låter oss få några söta saker. Nu ska jag slappa för jag känner mig liten trött, under dagen så var jag med matte och rensade lingon ute på altanen, det var jobbigt att jaga lingon som rullade över altangolvet. Hoppas att ni haft en bra dag, med mycket sol, för här har solen lyst hela dagen och när vi rensade lingonen så var det 44 grader varmt på altanen. Det är annat än dessa fjuttiga grader som det var i morse, minus 1 grad men när vi var ut så hade det i alla fall orkat upp på plussidan.


Taxkramisar till alla goa bloggvänner.

Av Felix och Inga-Lill - 9 september 2009 18:00

sig själv, jag fick inte följa med, för hon skulle plocka lingon, hon ville vila öronen sa hon. Vadå, tålde hon inte att vi skällde på hemvägen från affären det var ju bara ett par mil.... Sen hade hon fräckheten att säga om du är med så blir det inga lingon kvar, humf skulle jag stjäla mattes lingon så dumt. Matte säger att jag är för glufsig, ska hon säga som smaskar och äter mat som jag inte får smaka. Det är så fräckt så man mår illa, tur att matte blev myggbiten så hon inte kunde vara ute så länge. Ja, ja vi fick några ynka lingon när hon kom hem, resten skulle hon ha till rårörda lingon som hon skulle göra i morgon. Husse får pussen av oss i kväll, matte blir utan så dä så.


Kramisar från två förnärmade taxar.


Av Felix och Inga-Lill - 9 september 2009 08:39

och ändrat utseende på bloggsidan, hoppas att ni fortfarande känner igen er. Idag är det ett strilande regn och gissa om vi blev blöta när vi var på morgonrundan med husse, ända in på bara skinnet. Brorsan blev lite sur men han käkade sin frukost i alla fall., men nu har han krupit ned i knopplådan och fnyser ljudligt. Jag vet inte vad den här dan kommer att bjuda men det blir nog att ligga i soffan och softa, vi gillar inte det blöta som kommer uppifrån. Hoppas att ni har en fin dag men mycket sol, blir det uppklarnande här så ska jag nog gå ut en sväng med matte, hon behvöer nämligen motioneras varje dag, så hon inte lägger på sig för många kilon, haha.


Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 8 september 2009 10:08

är det idag men det är inte så kallt som det varit de senaste dagarna. Igår kom det sånt där hälsovådligt regn, det var inte alls kul, tur att det inte regnade schampo oxå. Matte var hyvens igår kväll, för vi fick vinbärskaka med vaniljvisp, det var jättesmaskigt.


Idag var husse ut med oss på morgonpromenixen, då spårade vi den rackarns räven för han hade varit här igen. Matte säger att vi borde ha en kamera uppsatt ute som filmade under natten, för hon misstänker att det är massor av djur här när vi ligger och sover. Hur vore det om hon frågade oss i stället, av dofterna att döma så har det varit en hel del djur här, någon älg har gått förbi, grävlingen har varit framme, uttrarna har säkert varit här, likaså minken, nån björn passerar oxå här ibland. Här om dagen har det varit rådjur här, det såg matte oxå för det var spår efter dem, um vad det luktade gott. Jag tror jag ska sova under dagen och va uppe i natt, för det är ju då det händer saker på vår gård, men matte den slöhögen ska väl sova då, så vi får i alla fall inte gå ut. Tänk att hur man än vänder sig så har man rumpan bak, haha.

Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 7 september 2009 11:15

var det här idag, matte var trött idag så jag hade ett väldigt bestyr med att väcka henne. Hon kom upp efter att jag ylat i högan sky, då var klockan halv åtta, då var det 0,3 minusgrader, så det har säkert varit kallare. Det var rimfrost i gräset på ängen, så nu har vi bara vintern att vänta på, jag vill inte ha vinter ännu. Idag är det i alla fall fint väder, solen skiner så det blir säkert varmt under dagen, men det ska erkännas att det var kallt åt tassarna när vi var ute. Hoppas att ni har fint väder där ni är, så ni kan sola och lapa vitaminer så ni har i vinter.


Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 6 september 2009 13:49

här idag, det är inte molnfritt men väldigt skönt ute. Vi har varit ute två vändor redan och det var väldigt skönt att gå och snosa utan att bli genomblöt. Sen har vi tillbringat en stund på altanen medans matte tvättade fönstret där, idag var det ingen kurre där men vi träffade honom i morse när vi gick ut. Han satt en bit ifrån oss på en tall, sen sprang han uppför tallen, tänk vad jag önskar att jag oxå kunde klättra i trän, då skulle den rackarns Kurre få se på f-n. Matte säger att vi ska vara snälla åt Kurre och inte jaga honom men vi hade bara tänk att leka lite och snosa på honom. Tyvärr så placerade han sig på en gren och tittade ner på oss, tror ni inte på sjutton att matte pratade med den rackarn och frågade om han var hungrig. Fnys, vi var oxå hungriga men när vi kom in och trodde att vi skulle få frukost, vad tror ni hände då, jo matte gick ut och matade den rackarns Kurre medan vi fick stå där med lång nos. Sen fick förstås vi oxå frukost men det var principipen, vi skulle naturligtvis ha haft frukost först.


Idag kommer husse hem igen ska bli skönt med nån som förstår hur två  stackars taxar har haft det. Med en matte som pratar med Kurre, när hon har oss att prata med. Nej, nu får allt husse hålla sig hemma, annars ska vi med så dä så.


Taxkramisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards