Mellan himmel och jord

Alla inlägg under januari 2011

Av Felix och Inga-Lill - 18 januari 2011 15:07

Här har vi slappat bara för att det är domba så man ser inte ut, ser nästan ut som nån spillt mjölk i luften. Jag har varit lite stel i bakbenen de här sista dagarna matte säger att det är åldern, så gammal är jag väl inte. I alla fall så har jag och brorsan tagit det lite lungt de sista dagarna, inge kallt i alla fall bara minus 3 idag.  När brorsan och jag slappar så blir det oftast i en hög, matte säger att det ligger en hög taxar på foffan, hihi.

 Så här brukar det se ut, brorsan har mig som huvuknudde, själv sträcker jag ut i hela min längd, hihi.


Jag skrev intet nytt men det är bara att jag försöker förtränga det traumatiska som jag råkade ut för idag. Matten slet fram ett tortyrredskap en liten kratta ser det ut som, men attans vad det river, ibland brukar det vara skönt men idag var det lite tovigt för jag blev blöt igår, så det gjorde skapligt ont. Matten fick ihop en hel näve med päls, min päls har försökt förklara att den sitter på mig och den har matten intet med att göra. Tror ni hon lyssnade, nädå jag fick allt lov att stå still medans pälsen (jag) fick en genomkörare, tvi attans. Nästa gång matte ska borsta sin päls då ska jag banne mig hålla i den borsten, hihi.



Nu ska vi försöka sätta lite tassavtryck ute hos er go vänner.


Taxkramisar i mängd.



Av Felix och Inga-Lill - 16 januari 2011 13:00

varit ute och läst tidningen, mycket intressant om ni frågar mig men matte hon frågade om jag blivit närsynt. Dum fråga när man hittar något intressant så måste man ju få läsa ifred utan att mattar lägger sin nästa i blöt. 

Här syns det nästan vad jag läser, matte försökte locka bort mig men det luktade så vansinnigt gott. Tänk att man aldrig ska få läsa klart, sen skrev jag så bläcket tog slut, hihi.


 Här har jag fått span på något men det var bara en pippisnövel och inget att bry sig om, fast det var jädrans skönt när man kan vara ute och snosa utan att frysa röven av sig.


Kolla, det ser nästan ut som om själva Kung Bore har flyttat hit, han har släppt sig lite här och där, hihi.


Idag är det i alla fall härligt att vara ute men promenixen blev nog lite för lång, för när vi kommer hem och in i hallen så åker mitt ena bakben rakt upp i luften, det var nästan så matte trodde att jag sparkade på dummitövlarna som stod i hallen. Sen blev kärringen orolig må ni tro, för så här började det med Niunia, men hon kunde inte känna annat än en något stel sena, så hon masserade så nu känns det riktigt bra. Kan nog bli så när det har varit så kallt att jag inte kunna promenixa nåt på jättelänge. Vermaturen visar sig från sin bästa sida idag och det är plus 0,3 va skönt hoppas att vi slipper griskylan nu men det är nog bäst med "peppar peppar ta i trä", för då kanske vi slipper.


Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 15 januari 2011 10:56

för värmen ni blåste hit, det var tur det för igår kväll var det minus 31 och i morse var det bara minus 18 vid morgonrundan, nu minus 12 och snöfall. Igår kväll var det mer än griskallt när jag och brorsan var ut för sista ettavändan.


Idag kommer allt att gå i slöhetens tecken, matte känner sig lite frösen och vi är helt slut efter gårdagens iskyla. Ute snöar det både på tvären och rakt ned, i skogen jagas det idag men hussen håller sig hemma, han sitter i datorn, jag förstår inte hur han får plats i en sån där bärbar, hihi.


Om matte får ork, ska hon göra en kamera tömmning idag och se om det finns några bilder som hon kan lägga ut, jag håller tassarna för att det finns.


Taxkramisar och taxpussar i mängd från en snöig Hillman.

Av Felix och Inga-Lill - 14 januari 2011 16:27

Matte är änteligen färdig med papiren, så nu finns det tid över för oss oxå. Här är det griskallt så man kunde frysa rumpan av sig, med minus 28 i morse så kunde vi hålla oss för skratt, hihi. Nu är det minus 27 så blir det inte mulet så blir det över 30. Tvi attan, vi går snart i strejk och matte får fixa en låda åt oss, katterna har det bra men vi jyckar  vi ska frysa halvt ihjäl för att göra våra ettor och tvåor.


Nu ska vi gå ut och se vad ni haft för er go vänner, bums på stört för maten är i ugnen så matten slipper skylla på det.


Taxkramisar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 13 januari 2011 14:05

Det får bli en snabbis för matte har annat att göra, hon ska göra bokslut för en förening, så det finns ingen tid över för bloggbesök idag kanske sent i kväll om jag är vaken. 


Här är griskallt igen, med minus 24 när hussen kom upp i morse, snabba vändor blir det när tassarna nästan fryser fast. Har funderat att lägga ettorna på tassarna men insåg att det skulle bara bli etter värre. 


Vi har såklart haft hjälp av att matten att protesta direkt till SVT:s progamledning men matte tror inte att det hjälper, vi har i alla fall gjort vad vi kan. Hoppas att de tar sitt borttappade förnuft till fånga och sätter stopp för idiotin.


Hoppsa att ni inte har för kallt så tassarna fryser fast, vi kommer att tillbringa dagen i soffan och mysa medan matte räknar och skriver.


Taxkramisar från frösna bröder.

Av Felix och Inga-Lill - 11 januari 2011 11:27

SVT har nog inte alla höns hemma, för det häringa hundprogrammet de tänker börja spela in i dagarna, är helt åt skogen. Så alla ni hundkompisar be era mattar och hussar om hjälp att protesta mot detta elände. Idag så finns det att läsa ute på Pias blogg, http://www.dt.se/blogg/piasblogg/ följ denna länk så kommer ni till inlägget. Stackars jyckar, som ska genomlida detta elände som om det inte vore nog att ha en ägare som vill bli av med dem. Hundarna kan inte protseta, de kan inte välja var de vill vara, de kan inte säga ifrån när de förlöjligas. Människor som är med i såna där såpor gör det av egen fri vilja, hundarna har bara att finna sig i sina ägares nycker och har inget att säga till om. Så go vänner vi ställer väl upp på våra fyrbenta som inte kan föra sin egen talan och protestar så gott vi kan. Matte har lovat oss att maila igen till denna dumruta som heter SVT.


Här vräker snön ner men vi är glada för det är inge kallt bara minus 0,5 så nu kan vi gå ut och snosa så mycke vi vill. Bilder på gårdagen kanske kommer beror på om det blev något, för matte höll i koppel och bildgrunkan samtidigt och jag var allt annat än stilla. Brorsan är fortfarande lite krass, så han ville inte promenixa men jag hänger gärna med och tycker det är skojsigt att ha matte för mig själv. Illerson stannade inne med husse och hade det skönt!


Taxkramisar från en snöig Hillman

Av Felix och Inga-Lill - 9 januari 2011 13:55

Jaha, nu har matte börjat oxå som alla andra knasiga mattar, men hon kör ett eget gym. Hennes kommentar var att "fina fruar går på gym och vanliga kärringar skottar snö", hihi. Jag tyckte mattes muttrande var så häftigt så det bara måste va med. Tur att matte får lite motion emellanåt, för det behöver hon verkeligen innan hon blir bredare än va hon är, hihi. Nu har hon fått rätt sorts medikanin så nu kan hon andas som folk, nästan i alla fall. Mild är det ute oxå bara minus 2 så nu har vi, matte och jag varit ute och lufsat men bildgrunkan glömde kärringen inne, förstås det där jädrans teflonminnet gör mig fnossig.


Här har kommit 3 dm på två dygn men det ska visst komma mera till kvällen, hussen hade kört upp snö framför mattes bil så den såg nästan ut som en igloo fram i nosen och då är det en väldans hög bil, för det gick matte ovanför midjan. Hårt packad snö med slunga, det tar på den fete och den late, hiihihihi. Nej, nu är det bäst att jag slutar retas med matten, för hon har tagit upp innanlår av älg, mumsfilibabba så det är bäst att jag är snäller annars kanske jag inte får smaka rått älgkött som är så gott. Sen kan jag agera fisfabrik hela kvällen, sug i dig matte av de goa dofterna, hihihi.


Nej, nu måste jag sluta innan jag skrattar på mig, hihihohohoho.


Taxkramisar från en skrattande Hillman.

Av Felix och Inga-Lill - 6 januari 2011 20:21

Tänk nu ikväll när jag och brorsan var ute så hände en sak som i taxens värld aldrig får hända. Husse stod och vaktade Illerson som gjorde en tvåa, förexten den andra idag, han är en riktig skitfabrik den jycken, hihi. Jo, var tusan var jag, jo eftersom jag stod där och väntade så tänkte jag gå bort dit där matte kastar ut lite bröd och potatis till de större fåglarna. Ifall det var något gottigt som hon av misstag kastat ut, för då kunde ju jag ta reda på det. Sagt och gjort jag knatade iväg och husse som pratar så tyst mumlade något som jag inte hörde och vips så kommer det en fram en sopkvast i min bakre del. Ja, han slog mig inte utan bara puttade på, tänk om han kunde lära sig att prata lite högre så jag kunde höra vad han sa, som matte när hon skriker "STOPP och belägg" för det hörs ända till Näset är jag säker på. Nädå, hussen är inte den typen och han räknar kallt med att jag hör vad han säger, lika i morse då hörde jag inte heller vad han sa utan var till samma ställe då var han där och lyfte, ja ni läste rätt han lyfte på min svans, så förnedrande, bara för att jag skulle förstå att dit skulle jag inte gå. Det hade varit mycket trevligare om han hade talat ur skägget så jag min arma stackare hade hört vad han sa. Ja, jag är inte döv men när någon mumlar och jag är upptagen med att snosa, ja då hörs det inte så bra.


Idag har jag fått rå älgfärs, brorsan ville inte ha sin bit men jag tackar inte nej till båda, alltså slök jag hans bit oxå. Sen fick vi smaka lite älgfärsbiffar mumsigt värre. Snön bara vräkte ner på förmiddan, så det har i alla fall kommit en dryg decci idag med, skulle visst komma mer av den vita varan till natten. Rätt så skönt faktiskt för det är inte ett dugg kallt bara sex minus, så nu har jag varit och hälsat på hos grannen när han var i vebon och rotade. Nu har vi fikat och jag tänker knoppa in efter denna dramatiska dag med förnedring av högsta rang.


Taxkramisar från en förnärmad Hillman.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards