Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Trassel

Av Felix och Inga-Lill - 21 maj 2012 10:41

Här har det bara krånglat, först blev matten krasslig, sen packade hårddisken och sen blev matten ännu sämre, så hon fick åka till tvåbensdoktorn, där fick hon medikaniner så hon har inte kunnat sitta uppe vid datorn nå länge åt gången. I går så tog Lillhussen och ominstallera hela burken, matten som tyckte att det var skönt att få ordning på nåt och eftersom hon käkar piller, fler än vanligt så tyckte hon att det kvitta. Ingen har under den här tiden frågat mig vad jag tyckte, fast matten har fixat gokäk åt mig i alla fall. Hon var in till Hursdjursboden i Sälen, när hon var till doktorn och där köpte hon ett nytt käk åt mig, det var jättegott så nu har jag bytt till RC valpfoder, det är jättesmarrigt och min mage mår prima. Så igår så fick jag smaka lite rått älgkött, matten gjorde biffstek med massor av lök, ja jag fick ingen lök men smaka biffsteken fick jag göra. Häftigt värre, inget valpfoder i världen kan slå den smaken, mumselimums va gottigt.


I helgen har jag jobbat, jo jag har varit med hussen och sågat ved i stora skogen, sen har jag spårat älg när hussen och jag gick på promenix, sen i lördags så hittade jag en färsk björnskit men det var inget att ha, fast spåren efter nalle var rätt så intressanta, så när hussen skvallra för matten blev hon rasande. Hon sa att jag ska inte läras att spåra björn, va har jag inget att säga till om själver, tyvärr inga bildbevis från promenixen för hussen han tänkte inte på det.


Idag känner sig matten lite bättre för hon kunde börja äta i lördags, efter att ha levt på filmjölk och vatten under flera dagar, mediknaninen gjorde susen, så nu är hon snart i skick som ny, hihi. Fast ni vet väl hur det är med tvåbeningar, då får de helt plötsligt så mycket att göra och då hinner hon inte ut och fixa så jag får läsa vad ni gjort men det blir nog framöver, kanske till kvällen, hoppsar jag. Nu har inte matten tid någe mera men jag hoppsar att ni inte är allt för sura på mig, för jag kan inte hjälpa det som hänt. Förrexten så måste jag tala om att jag har växt jättemycket, så nu når jag upp till stora rumsbordet med nosen, dä är ju braigt för då kan jag snosa in vad tvåbeningarna snaskar på till kvällsfikat, hihi.


Russelpussar i mängd.

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 maj 2012 11:28

Jaha, så det räckte inte med att datorn gick sönder utan matten var tvungen bli sjuk också :( Vilken tur att både hon och dtorn börjar må bättre då :)

Du måste tala om för hussen att han måste ha den där bildgrunkan med sig så vi får se allt roligt som du gör.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Aamor

Aamor

21 maj 2012 16:56

Nä nte är vi sura på dig eller nån annan heller, det är sånt som händer.
Synd om matte som varit så dålig, hoppas du tog hand om henne.
Nä akta dig för björn, håll dig till andra smådjur så du inte skadar dig.

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bröderna Bus och Busan

Bröderna Bus och Busan

21 maj 2012 21:44

Hallojsan, gosevoffisen! Bra att du håller reda på husse så han inte går vilse i Läskiga Skogen. Sånna häringa däringa tvåbeningar har så lätt att gå bort sig. Måste ha att göra med att de bara har två ben att studsa runt på. hihihi
Hälsa din matte att hon ska krya på sig!
Kissemisspussisar till russellipussvoffisen ♥

http://chinchebusan.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

21 maj 2012 22:56

Datortrassel brukar inte vara så svårt att fixa, men mattetrassel är värre! Då stannar liksom allting viktigt av hemma. Tur att hon var såpass att hon kunde fixa till lite älg till dig. Sen får väl du och hussen skaffa hem lite björn när du blivit större, men säg inget till matten om det. Bordshöjd är en mycket bra höjd! Det finns en hel del smarrigt som landar där. Pyssla nu om matten så hon kan ut och promenera i skogen med dig när det blir varmare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards