Mellan himmel och jord

Alla inlägg under mars 2010

Av Felix och Inga-Lill - 15 mars 2010 08:06

Igår hände ingenting av värde, i alla fall inte ur taxperspektiv, vi slappade och var på korta vändor. Husse och matte gäspade hela dagen, va sjutton skulle de ut och slarva under lördagen för. Det är nog jobbigt att gå på möte och ändå blev det inte nattmangling.


Vi fick i alla fall kycklingfilé igår och det var smaskens men frågar ni mig så var det på tok för lite. Fast vi fick dela på nästan en halv filé, sen fick vi taxkulor och frolicar till efterrätt. Sen slappade vi på soffan och myste under filtar, idag skulle man behövt en extra päls. Vermotern eller ska vi säga kallometern visade på minus 18 grader men det har nog vart 20 minus, för vi kom inte upp förrän vid halv åtta och då var det ljust redan.


Matte har inte tid att gå ut hos er just nu utan det får vänta tills lite senare.


Taxkramisar från er vän Hillman.

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2010 21:37

Idag har vi softat med lillhuss för matte och husse åkte iväg på fm och kom inte hem förrän vid 19-tiden. Oss har det inte gått någon nöd på, vi har slapppat på soffan med lillhusse, hjälpt honom med ett dataspel, va skulle han göra utan våran hjälp. Sen har vi försökt att hjälpa honom med ostkrokspåsen men där var han alldeles för snål i alla fall om ni frågar oss.


Sen kom matte och husse hem och luktade hund, två stycken kunde vi känna. Det vara Jana det är vi säkra på och hon har suttit i mattes knä, det är inte poppis för det räknas som svek av oss i alla fall. Sen har hon haft den där storstöddiga Kalle hängande efter sig, för hon luktade av honom både bak och fram. Är det nåt som får oss ledsna så är det svek av matte och husse, vi fick inte följa med men andra hundar fick hänga med på mötet, fuskigt om ni frågar oss.


Här har inte varit väder för några långa utflykter för det är sol och mulet samt att det blåser griskallt. Nu i skrivandes stund så är det minus 13 grader så det blir nog kallt tills i morgon, usch tvi attan, då går vi inte ut.


Taxkramisar från surkartarna Hillman och Illerson.

Av Felix och Inga-Lill - 12 mars 2010 14:47

till Sälen matte hade kameran med men tror ni hon fota någe, nähä då inget alls blev det. Vi hade lite brådis för matte hade uträttningar in på "hem 38" som är en urmysig butik, rekommenderas varmt. Vidare till apotke, nytt "Kronans droghandel" heter det idag, ingen större skillnad sa matte. Sen in på Coop för diverse saker, matte hon flår verkligen när hon är ute och shoppar. Vi stannade och vaktade bilen tillsammans med husse, det var skönare fast vi hade nog gärna följt med in på Coop, för där finns det mycket smaskens, men det strår en skylt på dörren med hundar och så är det överstryket, det betyder att vi inte får följa med in där, säger matte.


När vi kom hem igen så snurrade matte vidare, med allt möjligt mänskligt tråk som Sigge brukar skriva. Såg att någon anonym kommenterat på min blogg, vet inte om jag ska ta bort det eller hur jag ska göra. Något om att jag ska trimmas idag, vadå vet de inte att här är griskallt, förresten så trimmades jag före jul och i januari oxå så jag tycker inte det är så bråttom. Ni som är mina vänner vet ju vad kallt vi har, så jag tror nog att jag tar bort den där kommentaren för den var ju anonym och såna gillar inte vi.


Hoppas ni får en mysig fredakväll med något gottigt att stoppa i munnen, vi ska vara hemma medans matte och husse ska bort men vi är inte själva för lillhusse kommer in och ser efter oss. Vilken tur vi har som aldrig behöver vara ensamma, bara någon kort stund när matte är i tvättstugan men då är hon max borta i fem minuter.


Glömde väderrapporten, idag är det halvmulet och där solen har lyst enast 4 grader varmt trots att solen har legat på där hela morgonen. Det var minus i morse, så vi har nog kalla dagar framför oss ännu. Det skulle visst bli ca 10 minus i helgen.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan morfa en hälsning, han slappar i solen.

Av Felix och Inga-Lill - 11 mars 2010 10:15

Försökte få matte till det här igår men glöm det hon satt bara och klagade i soffan att hennes huve gjorde ont. Hon ska vara väldigt tacksam att det gjorde ont, för då vet hon att hon har ett huvud, för ibland har jag undrat.....hihi. Som sagt var så gjorde vi altanen sällskap igår och hade inte matte varit så klumpig när hon hämtade kameran så hade säkert brorsan oxå varit med på bild. Det borde matte veta vid det här laget att hon ska smyga med såna saker, för annars sticker Illerson och det var just vad han gjorde han drog som en avlöning, så kvar på altanen blev bara jag.

  

Ser ni blänget, jag tror att jag ska strejka för lönen är inte speciellt hög fast hon tar bilder på mig och lägger ut på nätet till allmän beskådan.

  

Tyckte prexis att Kurre var framme, han hade väl tänkt att tjuva kotten som jag hittade (längst ned till höger i bild).

 

Här är mitt favotillhåll, ursågningarna i bräderna passar prexis för en taxsnok, jag spanar in våren medan solen värmer mig, det är så skönt.

   

Här har det kommit fram lite av backen det syns inte här men det är faktiskt slingonris.

  

Ser ut som det varit krig på å isen, det är rena autostradan med spår.

    

Se där, älgarna har lekt krig i natt, sen finns det en del gamla spår oxå, det är samma bild som där uppe men taget med nåt påfund som heter zom. Inte konstigt att jag blir väckt på nätterna när det är så mycket djur som springer runt här, mest älgar för de kan verkligen väcka en tax. Sen har vi Rävis för han kommer varje kväll, lillhusse har skrämt räven en och annan kväll, när han varit på väg ut från oss till sin stuga, så har Rävis varit ute på gården och då skräms han på flykten. Inget att oroa sig över för när vi lagt oss och det blivit tyst så är Rävis här igen, för jag brukar höra när han kommer. Matte matar Rävis med en massa gosaker, överbliven mat som ingen ätit upp och diverse annat i kylskåpet blir rävmat. Igår fick han älgbiff som blev över när vi åt häromdagen och lite bröd, idag ska fåglarna få lite rester från igår pasta, det är något som både småfåglar och skator äter.


Nej, nu ska matte äta brunch, för hon hoppade frullen idag fast jag och brorsan ätit frulle så kan vi ju tigga till oss lite mera.


Taxkramisar från ja vem tror ni.

   

Av Felix och Inga-Lill - 10 mars 2010 13:34

åh, så skönt vi har varit på altanen i flera timmar, sen har det varit promenixer i omgivningarna. Det är nu 23 plusgrader i solen mot väggen men det har börjat blåsa så nu vill vi helst ligga på mattan under bordet i rummet för där skiner solen som bäst just nu. Vi hörde att det droppade ute och matte har tagit lite bilder men det kommer in senare för hon har annat att göra just nu.


Så vi hörs senare Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 9 mars 2010 17:32

Jag tror att matte försöker lura mig, hon säger att jag får många frolicar för pälsen, visst är den tjock men jag känner på mig att det är någe lur. Hon sa när vi ätit att det var förfärligt va tjock din päls är, sen började hon prata om att hon skulle vilja köpa den av mig. Nu förstår jag ingenting, om jag inte har min päls, då kommer jag att bli frösen visserligen har det varit varmgrader hela dagen men i morse var det 14 minus. Jag känner på mig att nåt är i görningen, tror att jag ska hålla mig på behörigt avstånd från matte den närmaste tiden. Hon försökte med Illerson oxå men han fnös ljudligt och gav henne blicken försök du, ska du få se hur det går för dig, matte är inte skraj av sig så vill hon ta våra pälsar då gör hon det.


Nog om obehagligheter, matte har bakat temelbröd idag igen, så nu vankas det nog temlor till kvällsfikat såvida inte mattes huvupine, blir värre än det redan är. Vi kommer inte att gå och hälsar på hos er i kväll, det får nog vänta tills i morrn, för matte har svårt att läsa när bokstäverna bara hoppar som hon säger.


Taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 8 mars 2010 10:26

Visst var det framför tv:n som vi åkte Vasaloppet, hur tror ni annars att vi skulle ha kunnat vara hemma i går eftermidda, hihi. Matte och husse har dock varit med på starten några gånger, ja som funktionärer förstås. Tänk att stå där mitt i när alla skidåkare ska fram och bråttom har de, fast det blir stopp för dem när de kommer till första backen. Sicket stölleprov säger matte och husse säger att det är asfalterat hela vägen till Mora, hihi.


Igår fick vi horntossa biff, det var smaskens och sen igår kväll fick vi vipsad grädde när husse, lillhuss och matte åt chokladpudding med vipsgrädde. En smaskig dag blev det, men väldigt slapp om man bortser från våra rundor förstås. I morse var det minus 20 grader igen men solen har värmt upp så nu är det bara 9 grader kallt.


Vi har hört ett nytt namn på tax, det var på den där roliga timmen i lördags kväll, Wienerdog det var annat än Skogaholmare det. Matte och husse tyckte att det var lustigt, det var några filmer med taxar på, som var väldigt busiga. Den ene stal en fyrsprakeri raket och hade den i munnen medans han sprang runt, det skickad iväg en massa lysande prylar mot de som stod och tittade, vi taxar är tuffa jyckar men den där var nog mera dumdristig. Sen den andra filmen var oxå kul, för där var det springtävling och taxen sprang omkull alla deltagare så han kom först över mållinjen, hihi. Taxar är bra luriga, det vet vi redan men något sånt har vi aldrig ägnat oss åt, vi lovar och svär på vår taxheder, hihi.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson

Av Felix och Inga-Lill - 7 mars 2010 13:36

Gäsp va trötta vi är, tänk att inte mattar och hussar förstår va slitsamt det är att vara tax, speciellt nu när vi åkt Vasaloppet, gäsp vi är alldeles för gamla för såna tilltag. Före åtta i morse var det dags, sen strax efter starten fick vi tid att göra våra ettor, det var 14 minus i morse, så föret har varit bra hela dagen.  Sen när vi ville göra våra tvåor så var det bara 3 minus och då vill man ju lufsa runt lite men det fanns inte tid till.


Då var slitet kvar att få fram tjejerna till målet åh, så trötta vi är med alla stavar och skidor runt tassarna, det är nästan så vi blivit överkörda hela morgonen.

Vi gick i mål strax efter 12.30 så nu ska vi slappa och ta igen oss, om vi ska orka med  resten av dagen. Matte har tagit upp älgbiff, så det blir stärkande mat idag, tur är väl det för nio mil är långt för små taxben.


Taxkramisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards